Replied on July 14, 2012
Hi,
1. Did you make any software or hardware changes on your machine prior to this issue?
2. Have you updated the mouse drivers in the remote computer?
3. Is it working fine in your computer?
4. What is the make and model of the mouse?
5. Is VPN working fine?
I would suggest you to follow these steps and check if it helps.
Method 1:
Boot the computer in safe mode and check if the same issue occurs, here is the link:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Start-your-computer-in-safe-mode
Method 2:
If it works fine in safe mode, then try performing clean boot and check if any third party services running in the background are causing the issue.
http://support.microsoft.com/kb/929135
Make sure that you put back the computer to normal startup mode once it is done.
Also check:
- Go to control panel.
- Click on mouse.
- Then click on ‘wheel’ tab.
- Set the values for horizontal and vertical scrolling.
For more details, refer the below link:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Change-mouse-settings
Hope this information is helpful.
이번 경우에는 'Daum 꼬마사전' 이 실행되어 있고 '기본설정 -> 드래그 검색 사용' 이 Enable 되어 있을 때 발생하는 것으로 확인되었다. 한참 전에 지원이 중단된 프로그램인데 요즘 환경에서 오동작 한 것 같다. 한 달 이상을 이 문제로 고생했다....
'Engineering > __01. M$' 카테고리의 다른 글
관리자 계정으로 프로그램 실행 시 네트워크 드라이브가 보이지 않는 문제 (0) | 2024.04.01 |
---|---|
시작프로그램 등록 (0) | 2021.12.01 |
[Netbios] Netbios 연결 시 TCP 80 으로 시도할 경우 (0) | 2017.11.14 |
[원격데스크톱] (0) | 2017.07.25 |
[robocopy] 권한 등 파일 속성을 유지하며 copy 하기 (0) | 2016.11.15 |